Wednesday, July 18, 2007

Top 5 Stupid FAQs About My Crappy Job

So I work for an inventory company. Basically, this company is hired by different retail companies to come into their retail stores and count everything in the store. This is how companies get inventory reports, which help them learn things such as how much money they lose each year from shoplifting and lots of other boring economic crap. Anyway, each day I go to a different store and count stuff. Me and lots of other people. It’s not a hard concept to understand, and yet many people don’t understand it. The following is a list of stupid questions people constantly ask me:

1. “Really, you work in grocery stores, too? What do you count there?”
I count the tiles on the fucking floor. What the hell do you think I count there? It’s a store, it has shit, I count the shit. What’s complicated about that?

2. “Do you work here?” or “Do you know where (insert product) is?” or “How much does this cost?”
This question often comes from old people in stores while I’m actually counting. Here’s why that question pisses me off: everyone who works for my company wears a uniform. Generic black pants and shoes, and the red (or grey for supervisors) shirt the company gives us. The company name is embroidered on the sleeves of this red shirt. So there’s nothing better than being in a Lowes, where all the employees wear blue vests, and having some dumbass ask me a question about where shit is. I guess I forgot that red and blue look the same to morons, and a collared shirt looks just like a fucking vest.

3. “So what else do you do, besides counting?” or “Is that really all you do? Just count?”
I don’t how to make it any simpler. I count all day, then I go home. I work for an inventory company. The name says it all.
Oh wait, I forgot. I count all day, then I go downtown to headquarters where I fight inventory vampires. You know, the kind that like to miscount everything and try to get away with it. Dirty vampires.

4. “Oh, you’re in a different store everyday?”
Nope, I go to one CVS every single day and count. This particular CVS needs to know exactly what is in their store and how much of it every single day. They might actually sell shit, and so obviously everything needs to be recounted daily to reflect these sales.

5. “You must be really good at math, huh?”
Oh I guess I forgot to mention, I went to MIT and have a degree in advanced mathematics. Yeah, and that’s why I work for nine dollars an hour doing remedial counting.
It’s not like they send us in there with a pencil and paper and expect us to use our brains; we point and click on the laser and it sends the information into the mini-computer we use. A trained chimp could do the job.

5 comments:

Kathryn said...

Wow. I worked in inventory for a whole 2 months and had to quit. I hated the dust and getting up at the butt crack of dawn. My sympathy is with you.

Anonymous said...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!

Anonymous said...

I just found the website who writes about
many
home based business reviews

If you want to know more here it is
home based business
www.home-businessreviews.com

Anonymous said...

Guy
You have got to see this. Obama playing on XBox. Funniest video ever. http://bit.ly/bllhx1

Anonymous said...

SEO
very useful, thanx a lot for this article ........ This was exactly what I was looking for.